21 July 2009

Syukur nikmat Allah..

Baru ni aku balik ke kampong halaman aku..hmm,dah lame dah tak blk kg sejak keje ni.rindu kat mak n ayah dah tak terkata. Bile kak da kate nak blk, aku suke sgt. Kire hr jumaat tu berkobar2 balik keje hehe.sejuk hati bile dpt tatap muke mak ayah..dah dpt pahala free kat situ kan..balik kali ni banyaknye buah2an..pelam, rambutan, manggis, durian jek takdek coz rumah aku mmg takde pokok durian..Ya Allah nikmat sungguh..duduk kat Bandar nak dpt sume tu kn beli..
Buah pelam ni kat belakang umah aku..tp ni tak semasam buah pelam yg ko mkn ifa..ni kurang masam sket..hmm..cedera parah sket time aku kupas pelam ni hehe.

Padan muke..
Seronok mase kutip buah rambutan ni coz kutip ngn ayah jek kat belakang umah. Jarang nak dpt peluang camtu..
Mase amek buah cempedak ni de beberapa dialog yg lawak mak aku ckp. Pertama nya mase amek buah cempedak ni handset aku kn getah die..spontan jek mak aku ckp “pegila basuh ngan minyak”..hehe, yela besenya kan bile tgn kita kn getah kite kn basuh ngn minyak dl, br basuh ngn sabun.masa mak aku ckp ni, tak tertahan2 dah kami gelak..kak da kate blh isi dlm blog ni hehe.
ptg tu abg wan n kak da amek buah manggis plak..tp tak dpt disertakan gambonye kat sini pasal gambo tu kat abg wan..
pendek kate, seronok la blik kg..dpat jupe mak ayah, n family lain..dpt mkn buah banyak2..best!!!hehe

No comments:

Post a Comment

your comment here...