15 July 2009

Senarai temuduga yang telah dan bakal dihadiri..

1) Tarikh: 19 Jun 2009
Tempat: Pusat Matrikulasi UIAM
Jawatan: Pensyarah separuh masa di KIRKHS
Pegawai yang meng"interview": Uztaz Ma'ad, Ustazah Mazlina n Head of IRKHS
Status: tidak diketahui samada berjaya atau tidak. tp mengikut gerak hati n naluri ni, tak berjaya coz tak dpt jawab soklan paling senang yang ditanye. bukan tidak bersedia, dah bersengkang mata membuat persediaan ape yang patut. tapi, bukan rezeki di situ ku kira. kecewa jgak, tp dipujuk hati bersabar.
Info tambahan: Ditemani oleh kekanda tersayang yg sedang bercuti..tq abg masani..

2) Tarikh: 20 Jun 2009
Tempat: PERKIM, cawangan taman melawati
Jawatan: Guru Agama
Pegawai: Ustazah Hasmah tak silap name die
Status: Tak sempat pun di interview dek kerana dirasakan tidak sesuai dgn keadaan diri yang masih tercari-cari peluang kerja. bukan memilih, tp perlu memikirkan sumber kewangan yang semakin berkurang dan kosong huhu.ikutkan, dah diterima, tp sekali lg ku tolak.
Info Tambahan: ditemani oleh kak da cayang n abg wan yang berbesar hati memontengkan diri dr menghadiri kelas. sungguh mulia hati kalian hehe. tq

3) Tarikh: 26 Jun 2009
Tempat: Jabatan Pelajaran Negeri Pahang, Kuantan
Jawatan: Guru Ganti Pendidikan Islam
Pegawai: Ustaz Mohamad(ayah kwn aku ni hehe) n Ustaz "sporting" Azmi hehe
Status: berjaya dengan jayanya, siap boleh pilih sekolah yang nak di ajar. setelah diteliti, di bincang n di usahakan oleh ustaz azmi, akhirnya aku ditempatkan mengajar di sekolah abg bad. suke sgt hati coz sedikit sebanyak jimat belanja ku heh heh. dah seronok dah coz dpt duduk ngn aqilah n atikah.berita gembire di sambut baik oleh ayahku yng mmg mengharapkan anak die yg sorang dpt jd cikgu hehe.
Info tambahan: ayah tersayang n abg masani yang teman aku kali ni. mak tak ikut pasal tak larat. anyway, thank you sangat pd ayah n abg. i'm really appreciate that.mungkin berkat ayah aku teman, terus dpt.

4)Tarikh: 27 Jun 2009
Tempat: Malaysia University of Science and Technology(MUST), Kelana Jaya
Jawatan: Pensyarah Bahasa Arab
PEgawai: Mr.Paul, Mr.Shah n Mr.Zawawi
Status: setelah menunggu selama 1jam lebih, beberapa kali jgkla masuk toilet, akhirnya msuk sesi interview. dengan penuh keyakinan bercakap. speaking beb, tp lintang pukangla grammar nye. tp tup2, jwntan pensyarah takdek. so, diorang offer aku jwtn admin.bile diterngkan tugas yang bkl dijalankan, aku terima jawatan tu. tp hati berbelah bahagi kerana de 2 tawaran. cikgu ganti n pegawai di MUST. setelah di tolak, di campur, di tambah dan di bahagi, aku memilih untuk bekerja di sini. itu pilihan yang aku buat sendiri. dgn penuh sopan, aku hello ustaz azmi, membatalkan tawaran cikgu ganti. dlm hati berharap keputusan yang di buat betul wlupun sedikit sebanyak mengecewakan ayahanda tersayang.huhu
Info tambahan: sekali lg ditemani oleh kak da n abg wan tambah cicit yang kebetulan nak ke bentong menjemput kak cimah. n sekali lg kak da n abg wan cuti coz meraikan aku dpt keje. yela tu heh heh.anyway, thanks a lot. untuk cicit pun sama, wlupun hujan di tgahari hehe.

5)Tarikh:14 Julai 2009
Tempat: UPSI, Tg Malim
Jawatan: Guru Bahasa(Arab) DG41
Pegawai:Penolong pendaftar jab bhs moden, Pengarah Jab Bahasa Moden, Ustazah Arab tu, n abg baju hitam bah Sumber manusia
Status: masih di peringkat pra-interview. aku dah cuba sehabis baik dlm mork teaching ni walupun aku rase aku dah salah format.kecewa sangat, tp aku dah cube yang terbaik.ckap arab tunggang langgang coz dah lm tak bercakap. bukan tidak bersedia, tp masa yang aku ade sgt terhad. bygkan ptg tu baru dpt tahu sok de interview.kn wat lesson plan then bentang untuk 15 minit. kui 5 am br siapkan lesson plan. mata letih, ngantuk penat sume ade. tula, berlagak tknak ifa bwkkan kete, diri sendiri yang penat. b4 interview pun, dah penat coz berpusing2 cr tempat,bkn slah kami, tp maklumat yang diberi tidak tepat. sedikit kecewa, tp aku harap de rezeki aku kat sini huhu.
Info Tambahan: ifa my bestfriend sanggup mengambil cuti untuk teman aku. thank you sgt2 ifa. hope aku dpt kat sini. if not, serba salah aku dek krn kurangnya cuti ko huhu.thank you kak da coz bg pinjam kete u..tidak kenela naik bas huhu.

5) Tarikh: 20 Julai 2009
Tempat: Pejabat Daerah Temerloh
Jawatan: Pegawai pendidikan siswazah Gred DC41
Pegawai: Pegawai dr JPA Pahang
Status: setelah difikir2kan, maka aku mengambil keputusan untuk pegi. hopefully, ade rezeki aku untuk jawatan ni.doakan ye..

No comments:

Post a Comment

your comment here...