7 February 2012

Perjuangan perlu diteruskan....

Apapun yang terjadi...
Berjalanlah tanpa henti..

Airmata tertahan..
Saat untuk dijatuhkan..


~Melawan Kesepian~

Hidup ibarat roda yang berputar. Seringkali terdengar perumpamaan ini. Hidup kita kekadang di atas kekadang kita berada di bawah. Mana pun duduk letaknya kita, usaha dan kesabaran perlu menjadi tunggak keteguhan diri.

Diri sentiasa beringat, apapun yang dilakukan, Allah menjadi yang utama. Allah menjadi yang teratas. Namun terkadang nafsu dan keinginan menguasai diri. Seringkali diri tewas akan kelemahan sendiri.

"Berpesan-pesanlah dengan kebenaran. Berpesan-pesanlah dengan kesabaran"

Ya....Manusia perlu diingatkan selalu. Aku bersyukur masih punya keluarga dan sahabat-sahabat yang masih sudi menegur khilaf yang dilakukan. Dan sebagai pendidik, kadang-kadang apa yang berlaku kepada anak didik menjadi sumber peringatan kepada aku. Semoga diri ini sentiasa beringat dan berwaspada.

Dugaan dan cabaran pasti akan berlaku dalam setiap diri manusia. Cuma janji Allah, ia tidak akan melampaui batas kemampuan seorang hamba. Aku percaya segala yang telah berlaku dan yang akan berlaku adalah ketentuan Allah yang MAHA MENGETAHUI apa yang terbaik buat hambaNYA. Dengan itu, rasa redha sentiasa hadir dalam jiwa.

If you lose your way
Believe in a better day
Trials will come
But surely they will fade away

If you just believe
What is plain to see
Just open your heart
And let His love flow through

Faith...perkataan yang punya makna yang amat besar. PERCAYA lah setiap yang berlaku adalah ketentuan Allah MAHA PENCIPTA. Percayalah.....nescaya hidup ini akan sentiasa tenang.. Percayalah..

Khaliza Yunus:
"Janji Allah, DIA tidak akan menguji manusia di luar batasan kemampuan manusia. Janji Allah jua, setiap yang bersabar pasti besar ganjarannya. BERSABARLAH menempuh dugaan. TERUSKAN PERJUANGAN...."

خاليزا يونس

No comments:

Post a Comment

your comment here...