20 June 2008

AKADEMI AL-QURAN 3

Assalamualaikum..hmm..dah lame dh tak tulis dlm blog ni..smlm(19 jun),aku sempat tengok final AQ kat tv9..masyaAllah..Subhanallah..hebat2 sungguh semua peserta yg dendangkan alunan2 ayat suci al-Quran..aku mmg ta’ajjub gile lah tengok diorang semua ni..yelah..bkn senang nak menguasai semua qiraat dan qaedah bacaan al-Quran..bg aku ,aku sndiri tak pernah belajar..ntahlah bile dtgnya peluang..insyaAllah,jika diizinkan Allah,aku akan mempelajarinya..teringat satu hadith di mana baginda bersabda:”bukanla dari kami sesiapa yang tidak berlagu dgn al-Quran”..al-Quran itu indah jika kita menghayatinya dgn betul..tp umat Islam sekarang dah smkin lalai.ramai antara ibu bapa di zaman sekatrang lbh suke menghantar anak2 mereka belajar menyanyi lagu2 yg lagho dan melalaikan dr mmpelajari al-Quran.manusia sekarang lbh kpd hiburan..sbg contoh,dewan yg brlangsungnya Aq tidak penuh,,malah bnyak tempat kosong.tp klu hiburan spt AF,Gangstar dan sebaginya,huh smpai tak muat dewan..masyaAllah..astaghfirullah..ape nak jdla dgn umat Islam zaman sekarang ni..aku ingin mengingatkan semua juga diri sendiri yang penuh dgn dosa dan noda..marilah kita sm2 muhasabah diri sebelum pintu taubat tertutup dan penyesalan tidak berguna lg wktu tu…

No comments:

Post a Comment

your comment here...