7 November 2009

jasa dikenang..

bile aku jd cikgu ni, wlupun hanya sekadar cikgu sandaran tp aku dapat rasekan penat lelahnya menjadi seorang pendidik. dulu aku bayangkan, jd cikgu ni senang jek, tghari dah balik..tp bile aku dah masuk ke bidang ni baru aku rase penatnya menjadi cikgu..tp jgn salah faham, bkn aku tak suke jd cikgu..mmg itu cite2 aku dari dulu sampai sekarang.nk jd seorang pendidik..
cume aku nak ingatkan diri sendiri dan sahabat2 diluar sana...hargailah guru2 anda walaupun antaranya yang membuatkan anda marah..cikgu kita marah bkn sbb die benci, tp sbb amanah yang die pikul adalah untuk membentuk anak muridnya agar berjaya dunia dan akhirat..
terima kasih tak terhingga buat guru2ku di SK Kumai 1991-1997, SMAC 1998-2002,MCIIUM 2002-2005,IIUM 2005-2009. aku ingat lagi cikgu yang paling baik ngn aku waktu sek rendah dl Cikgu Ahmad Shah, Cikgu Sabri Nawi n Cikgu Roslee..aku pun tak tahu di mana mereka sekarang, namun doa untuk mereka tak pernah putus..waktu sek men guru yang paling aku ingat Ustazah Suria wlupun sekejap jek tempoh belajar ngn ustazah.waktu sekolah ade jek guru yang kite takut dan gerun.waktu aku sek ren guru paling takut Ustaz Hamid,Cikgu Syukri n Cikgu Zahar. Ustaz Hamid skang dah keje kat PPD, kadang2 dela jupe ustaz. waktu sek men yang paling aku gerun, Cikgu Razak, Cikgu Noriah n Ustaz Din.ade peristiwa nn cikgu Noriah, waktu tu aku form 2..aku kene lempang ngn die pasal tulisan aku buruk..tulis huruf 'K'.die kate aku tulis huruf besar, sepatutnya huruf kecik..pang!!sekali..aduh, pedihnya..sedih jek..balik bilik nangis..huhu.Guru2ku waktu di SMAC

tp tu semua kenangan waktu sek dl..anyway, thank you to all my teachers..May Allah Bless you..
tunjuk ajar kalian amat bermakna buat insan kerdil bergelar Khaliza ini...
Terima kasih..Syukran Jazilan...
Pensyarah2ku di IIUM dengan AJK ALA

Buatmu Guruku...
Terima Kasih Guru by Mirwana..

Masih jelas di minda..
Bisikan Suaramu memanggil..
Di situ langkahku bermula..
Mengejari cita kau disisi..
Lantas ku utuskan..
Lagu untuk menyatakan..
Terima kasih guru kerna hulur tanganmu..
Ku menghargai seluruh jiwaku..
Bicaramu guru kan ku ingat selalu..
Menjadi azimat hingga ke akhirnya..
Andai diberi peluang ingin ku terbang tinggi di awanan..
Kan ku petik bintang-bintang..
Ku jadikan hadiah untukmu..
Moga Tuhan merahmatimu
Terima Kasih..


No comments:

Post a Comment

your comment here...