8 July 2017

Persahabatan kerana Allah

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 
Alhamdulillah, Syawal ke 7 hari ini. Semalam telah berlangsung Majlis Sambutan Aidilfitri dan majlis perpisahan dgn Kak Longku. Aku secara peribadinya merasa berbesar hati menjadi penyelaras utk majlis ini, walaupun mungkin orang tak perasan aku sbg penyelaras. Penghargaan utk sebutir permata yang bakal meninggalkan bumi bertuah MRSM Felda. 
Kak haida adalah guru cemerlang kimia, guru cemerlang yang punya banyak pengalaman. Dan tidak pernah lokek utk berkongsi ilmu dan pengalaman dengan kami adik2 yang banyak kurangnya. Alhamdulillah, Allah temukan aku dgn insan ini. Sejak aku bertugas di maktab ini, aku bukanlah adik dan guru yang rapat dgn kak long. Namun, semakin lama ukhuwwah ini makin hampir. Sahabat sampai syurga, moga2 itulah tempat pertemuan kita nanti. 
Terima kasih kak long, krn kak long banyak membantu sy secara peribadinya terutama tatkala hati terasa sangat berat utk menanggung segala. Entah mengapa, mudah sgt bercerita dgn kak long. Terima kasih temankan saya tempoh hari, dlm mengharungi episod2 duka hidup saya. Segala pesanan kak long, sy akan ingat. Dan inshaAllah, sy akan cuba menjadi yang terbaik. Terima kasih jaga sy selama ni. 
Kak long akan berpindah ke MRSM Merbok, mengikut suami tercinta yang mmg sudah berada di sana. Aina, terima kasih. Sempat juga hunty eja baik dgn aina, klu dulu aina taknak bercakap dgn aunty, takut dgn aunty. Tp Allah bg aunty rasa utk baik dgn aina. Seronok bila aina dgn seronoknya panggil "hunty!!". Jadi anak solehah tau aina, utk ummi dan abah. InshaAllah, ade rezeki aunty bwk aina naik kereta aunty
Semoga bertemu lagi. KITA TIDAK BERPISAH, CUMA TIDAK BERSAMA. 

Khaliza Yunus
Ukhuwwah yang lahir krn Allah takkan pernah hilang dek krn perpisahan, malah ianya subur dan mekar selamanya di hati. 




















No comments:

Post a Comment

your comment here...