7 January 2010

SMA Chenor..Dari papan ke batu??

alhamdulillah pagi td berpeluang ikut mak ke chenor,pekan sehari..mak mmg rajin pg pekan sar chenor,kekadang jek aku and cicit ikut..pg td rase cam nak ikut..lagipun dah lama tak jupe che teh and nak anta frame gambo ifa..(tak sampe2 ke tgn ifa..jauh dah merantau frame tu hehe)..sampai pekan sari macam2 le beli..maklumle murah kat sane..aku rase klu org KL dtg chenor mmg gilele diorang shopping..woi,terung 1 pinggan seringgit jek..mane dpt kat KL hehe..yela nama pun kampung,sayur2 kampung pun banyak..best..dah sudah beli singgah umah maklong kat kg Machang Gelap(kg ayah aku) jupe maklong..alhamdulillah sihat lg maklong,sakit lutut je katenya..biasala bile umur dah begitu..kite besok macam mnele nasibnya pulak kan..then,g umah che teh kat KG Pantai(kg mak aku),sihat jgk..alhamdulillah..sampai2 abg cik tgh menyapu sampah(rajin ghupenya anak teruna che teh ni)hehe..lepas makan2,then g jupe tok kat sebelah uma then kitorang bertolak balik umah.. (ni baru intro daa..tak sampai lagi isi penting hahaha..so,bacele lagi sampai sudah..)

ok..nak citer pasal sekolah aku dulu..SMA Chenor..uih,bukan main dah beso skarang..untuk pengetahuan semua ex-SMAC sekolah kite dah nak bina bangunan sekolah baru dengan kate lain bangunan batu dan simen..tak lama lagi takdeklah agaknya bangunan papan kite yg banyak berjasa tu(memandai jek aku hehe)..tp rasenya betullah kot..untuk pengetahuan semua, sekolah aku dulu sekolah papan jek..blh dikategorikan semekinla jgk waktu aku sekolah dulu..sempatla aku merasa duduk asrama papan,tp seronok..tp mase aku form 5 dah dpt asrama baru,then budak laki pindah duk hostel puteri sbb hostel diorang tunggu nak roboh jek hehe.masa aku tamat sekolah pun,bangunan sekolah masih kekal cuma dah diserikan dengan cat2 yang menarik perhatian..cantikle sket,tidokle suram jek..then pg td aku lalu, bangunan pejabat yg dl tempat aku duk menukar countdown PMR,SMA n SPM juge tempat aku dipanggil guru disiplin (jahat aku ni dl..maklumle jiwa remaja hahahaha) dah runtuh.aku ingat nak buat bangunan pejabat baru,ghupenya nak buat bangunan sekolah baru..maybe kelas nnti kat situla kot..
actually bangunan papan banyak meninggalkan kenangan..kat situla tempat bertenggek terang2an yg jenuhla kn sound dgn ustaz din, kat situla tempat study,belajar,prep malam,prep petang,dewan bile buat majlis(ni open sesame punye dewan..ala yang dinding kelas boleh lipat pastu tolak tu..),tempat adek badek berjumpe..tempat hat yg berchenta dating pastu kn cekup ngn ustaz din,tempat pengawasan guard underground time cikgu tak masuk kelas(pastu bile cikgu mai masing2 kecut),tempat ade yang jatuh tangga,tempat skodeng secret admire..macam2 la..alah ni semua citer zaman sekolah dl yg aku pasti semua sekolah gitu (bergantung kpd situasi dan pentadbiran sekolah hehe)..lepas ni dah takdek agaknya bangunan tu..anyway,bersyukur diberi peluang belajar di SMA Chenor dan kenal ramai kawan..syukur dpt menimba ilmu dgn sempurna atau dengan kata lain cukup kelengkapan kerusi meja,makan pakai,syukur dapat merasai bnyak kenangan pahit manis zaman remaja..yang boleh dijadikan pengajaran dan pedoman..alhamdulillah..

nile gambo yg sempat aku snap td..amek dr dlm kete jek,tgh bergerak..mujur dpt jgk aku setting kamera phone aku tu bg cantik sket gambo die..

p/s:kat pekan sehari chenor td terserempak dgn ustazah saodah(cikgu ngaji waktu kat chenor dl) n yoya A.K.A Rohaya Malek(kwn kat sekolah dl)..hehe.lame tak jupe,lebih kurang 7 tahun jgkla..tp she's still the same roha..cume dah rock sket kot hehe(jgn mare aa yoya)..klu die bc le blog ni..rsnya tak th kot kewujudannya hehe..

No comments:

Post a Comment

your comment here...