18 January 2010

Perlu Ke Ada Blog??

Sebenarnya ada seseorang pernah tanye aku soklan ni..mase tu aku hanya jwb."saje.."..jawapan standard bile tak tahu atau malas nak jawab..actually waktu aku sek men naik ke matrik,aku suke menulis..kadang2 aku tulis sajak..hey!jgn tak percaya tau..hehe.tp ble aku masuk Gombak,kemahiran tu lama-kelamaan hilang,tp minat masih ade..bile masuk zaman IT ni,bukan nak kate ape,aku mmg gile dgn komputer,internet..jdnye,satu hari tu aku terjumpe pasal blog ni..tak pk panjang pun,aku terus jek buat akaun..maka tercetuslah bintuyunus.blogspot ni..mase tu aku di tahun ke-3 kot kat gombak..tak ingat,dah lame..then,satu hr de sorang sir aku ni duk citer pasal blog..die kate buat ape nak citer hal peribadi kat org..then,bile aku pk2 balik,ha ah,betul jgk..jdnye,aku pernah delete blog aku nih..lama tak lama jugakla,then aku buat balik..ntahla,aku suke nak menulis..aku mengakule mmg aku tak pandai nak berkarya bahasa indah2 dalm blog,tp aku suke menulis..dan sebenarnye,inilah satu care aku nak meluahkan ape yg terbuku di dada..jdnye aku create blk blog aku ni..bile org tanye "de blog ke"?aku akan jawab.."ade..tp blog bodo2 jek.."..bukan maksud aku memperlekehkan blog aku sendiri,cume nak kate blog tu takdek ape yg menarik pun..citer pasal suke duke kehidupan sendiri..blog tu aku buat utk diri aku sendiri..untuk kepuasan hati sendiri..tp dlm mase yg same,ade jgk kesannya kat aku..2 kali aku interview,panel tu tanye..ape kemahiran komputer yg aku de..aku jwable,dan salah satu kemahirannya..aku de blog sendiri.maksudnya,sedikit sebnyak aku ikut perkembangan teknologi..2-2 kerja tu aku dpt,tp aku kn pilih salah satu jek..sedikit sebanyak membantu..
so,kesimpulannya,,aku suke nak menulis..cuma aku masih jauh untuk sampai ke tahap menulis secara ilmiah yang boleh dikongsi dgn org lain..sekali sekala boleh,tp ilmu aku sgt nipis..amat sedikit..insyaAllah,mungkin mase2 akan datang bintuyunus.blogspot akan jd salah satu blog ilmiah yang disegani ramai..(bilekah agaknye tu?hehe)..

No comments:

Post a Comment

your comment here...