3 August 2009

I’m not working anymore…

file's room

satu2nye kertas yg tertmpal kat board aku heh heh

bilik solat..


my pc..

Kadang2 terpikir betul ke keputusan yg aku buat ni..aku tahu ramai agaknya yg mempertikaikan aku benti keje ni dlm keadaan ekonomi skang..terasa seolah2 aku ni mcm menolak rezeki..tapi takdek sape yang rase apa yang aku rase setiap kali aku pg keje, hanya Allah saje yang tahu..aku tensen bkn sbb banyak keje, tp sbb takdek keje..klu ikutkan buat pe plak aku yang susah payah berenti coz bkn salah aku if aku takdek keje.. Tp cube byagkan if dtg keje, 8 jam takdek keje..boring..rase nak balik jek..takut jgk org kate aku ni mkn gaji bute..org lain sibuk buat keje, tp aku..lgpun, aku terdengar ade yng mempertikaikan pengambilan aku coz takdek tugas pun utk aku. Name jek jawatn tu, tp sbnrnya aku tak buat pun jawatan tu..klu org piker lojik, mcm lawak plak tensen sbb takdek keje..tp itula yg aku rase…tambahan pule, ape yg dijanjikan kat aku tak terjadi..6 tahun aku bertungkus lumus belajar, tp tak digunakan pun..bak kate ifa, bile dah keje mmg lain ngn ape yg kite belajar..but bg bidang aku mmg 100% berbeza..so, bg menenangkan hati dan perasaan, aku amek keputusan ni..bkn senang sebenrnya aku nak amek keputusan ni..ramai yg aku mintak pendapat..kak da, kak dayang, ifa, kak cimah, mira, norfaizal n ramai lglah..tp satu yg buat aku tekad, bile aku dpt permission dr ayah..aku terus buat surat resign..tp aku bertekad aku taknak keje camni lg, kecuali mmg betul2 ade keje (bkn dtg keje keje kosong..ape faedahnya kan??).. So, cukupla pengalaman aku selama 3 minggu dlm suasana kerje yg membosankan..but actually, staff2 kat situ bagus2..baik jek sume..tp keje plak ntah pe2..tp bak kate ifa, klu nak keje yang 100% memuaskan hati mmg payahla..bukan aku tak cube, aku cube bertahan..tp aku tewas jgk.. Tapi manusia..kalau nak seribu daya, kalau taknak seribu dalihnya..dah kene kat aku peribahasa ni..mmg hati kate taknak..walau dipujuk utk bertahan, die ttp dgn perasaan tu..maybe aku ni keras hati jgk orangnye..anyway, sedikit sebanyak de jgk pengalaman sepanjang keje ni..for kak idura, hamim, mr.zawawi, mr.paul(yg bg aku keje), puan fariza, kak maya, Jages..n staff2 lain thank you..wlupun tak kenal sume n tak mesra dgn sume, thank you very much.. Goodbye..MUST…!!!!

No comments:

Post a Comment

your comment here...