3 August 2009

Bukan di pinta..

cermin belakang..berkecai..
minggu lepas banyak kejadian yang berlaku..kejadian yang tak di duga, perancannganNYA yang tak dpt di agak oleh akal dan rase insani..
Baru2 ni aku telah melakukan kesilapan yang besar..aduh,habis kete Viva kak da..ni gara2 tak hati2 la ni. Setelah seharian naik kete jek, singgah beli brg adik, makan dan sebagainya. Ptg tu aku pg anta adik ke KISAS ditemani oleh my bestfren la..dah anta tu, nak blk la ni. Punyela berangan ngn cik ifa nak benti mkn kat mn2..mkn tomyam le..pe lg..tp betulla org tue2 ckp, malang tak berbau..nile akibatnye tak berhati2 n lalai. Tp aku pun taknak mende tu jd. Sebenrnya duk ngelak keta kiri kanan, tp tak perasan kat belakang de sesuatu yang dah menunggu. Rase cam jauh lg tempat sampah tu. Aku pun bajet nak lipat balas kat kete ujung sekali. Tekan le minyak..tup2..BUMM!!!uih..kuat tau bunyi die..habis cermin belakang pecah dgn body sekali kemek..aku mmg btul2 tak perasan..ifa plak besenye if aku undur die tlg tengok sekali, tp yelah mende nak jd..die sibuk ngn nset die plak ms tu..aku dah cuak dah ni..pe aku nak ckp kat kak da ni..malu tak terkata la coz mmg ramai parents waktu tu anto anak2 blk..dgn kete depa beso2..huhu. ifa kate takpe, benti dulu..bg tenang..aku call abg wan n kak da..aduh, sedih aku waktu tu..dahla tak bergaji n kebetulan nak berenti..mane aku nak cekau duit ni coz setahu aku kak da takdek insurans cermin..ifa pun duk call anyah yg keje kat perodua..tp anyah kate bwk blk dl coz hr pun dah ptg..ahad plak tu..sepanjang jln, mmg nyesal tak sudah..tp masih mampu menahan air mate..tp mlm tu waktu msj2 ngn kak dayang n ckp ngn kak dayang, berderai jgk air mate ni..mybe sbb aku dgr kak da nangis b4 tu..rase bersalah sgt..mujur ifa ade waktu tu, tlg pujuk..tp maybe aku rapat ngn kak da, so aku terasa sgt. Tp bile kak dayang bg mesej, “ingat setiap perancangan Allah tu halus, kita manusia tak mampu nak melihat makna yg tersirat..hanya DIA yang mengetahui..”mcm tula lebih kurang..aku lega sket.. tp sedih tu ttp adela..soknye aku tak pegi pun interview MARA..mmg rase rugi, tp aku pujuk hati..mybe takdek rezeki aku kat situ..persediaan dah buat, dah print n fotostat..tinggal nak wat power point n practice jek..konon2nak buat mlm tu, tp tak sangka plak mende ni jd..takpelah..aku redha jek..so, kete VIVA abg wan n kak dad ah anta ke Produa. Seminggu br siap..sib bik blh claim insurans..tidak mn aku yg tak berduit nk cekau seribu lebih nak bayo..tp rase bersalah ngn kak da n abg wan coz aku yang langgar tp diorang yg susah2 ke sana kemari nak uruskan kete tu..

Kepada kak da n abg wan, orang mintak maaf sgt2..mmg org tak sengaja..n thank you so much…

Kepada ifa, thank you coz ade ngan aku waktu tu..tidak tak tahula..

Kepada pakcik n makcik kat KISAS tu (tak tahula ayah n mak sape), yg antara ramai2 yang de kat situ sudi nak menjenguk kete kami, thank you. Ade jgk dlm2 ramai2 insan tu yang dtg menolong wlupun hanya nasihat dan pendapat..


No comments:

Post a Comment

your comment here...