6 August 2008

kenduri doa selamat..






sabtu lepas(2 ogos) mak aku buat kenduri doa selamat untuk aliff anak abg aku jafni..menu kali ni ikan patin masak tempoyak..peghh sedap beb.rugi sp tak makan..tp besela org felda tak semua makan ikn patin, so mak aku tambah menu ikan kembung goreng,terung masak kuning n sambal belacan.dr pg kami dah stat keje,psl makcik blok aku kn pg umah makcik jah dl sbb umah die kenduri tghari.kenduri aku mlm,so kn ikut giliranla..so,dr pg kami dah kemas umah,basuh ikan patin,buat air,masak pulut..mcm2 lagilah..termasuk makan durian,rambutan n manggis umah aku..hehehe.sambil menyelam minum airle..tghari tu smntara tunggu makcik2 tu dtg,kitorang semua habis pengsan belaka..penat..bese kenduri umah aku ramai smpai tak cukup pinggan,tp kali ni disebabkan de 2 lg kenduri,so cukup2la lauk nya..kenduri arwah pakcik sani(tokey kedai runcit aku sll pg waktu kecik2 dl) n kenduri umah sape ntah sorang lagi hehehe.sudah kenduri,aku n cicik amek kontrak basuh pinggan sbb kitorang jek yag sihat dan masih kuat geh geh.kda gering,demamla plk.kak cimah dah habois beteri maklumla ibu mengandung..yag tinggal aku n cicik.mak,akak n zaki tolong kemas dalam umah.dalm kui 2 pg kitorang siap basuh pinggan,penatt saaangat..tp takpe..besela kenduri..konon2 nak makn megi,tp dua2 dah kong,letak kepala terus tido smpai pagi..yang tinggal akak n kdayang(pasal diorang tido ms kenduri tu hehehe..ade ke patut..mengelat tul..)..

No comments:

Post a Comment

your comment here...