6 October 2013

Satu lagi kenangan

Pantai Teluk Batik 051013
Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, masih lagi bernafas di bumi ALLAH yang indah ini. Sengaja ingin berkongsi kisah semalam.
Alhamdulillah, lepas sekolah semalam dapat menghabiskan masa bersama sahabat-sahabat saya di Pantai Teluk Batik.

Perjalanan kami berjalan lancar. Naik sahaja kereta, perjanjian antara kami..tiada cerita mengenai pelajar, asrama, kerja ataupun maktab. Fokus hanya untuk merehatkan diri, mencari terapi kepada badan yang sangat penat dan mental yang sangat letih. Sesungguhnya, kerjaya sebagai guru di zaman ini sangat mencabar. Bukan nak kata kerja lain tak penat, semua perkara di dunia ada cabarannya yang tersendiri.

Berbalik kepada cerita kami. 2 jam kami di situ, mandi bersuka bermain air dan makan. Menyaksikan matahari senja , walaupun tidak dapat menyaksikan secara jelas kerana matahari terlindung di sebalik awan yang tebal, tapi alhamdulillah keindahan itu dapat kami saksikan. Ianya terapi yang bagus sebenarnya.

Kawan-kawan saya, alhamdulillah..syukur bertemu dengan mereka. Walaupun kami berbeza latar belakang, perangai dan perwatakan. Walaupun adakala kami tak sependapat, tak bertegur, terasa hati dan sebagainya, tetapi tidak dapat dinafikan mereka adalah antara sumber kekuatan untuk terus berada di maktab ini. Bagi saya, saya berkawan dengan sesiapa sahaja. Siapa kita nak menilai mereka, masing-masing ada kekuatan dan kelemahan. Hati yang penting dan hanya Allah yang mampu menilainya.

Apa-apa pun bersyukur di atas ukhuwwah ini. Moga ianya mekar dalam kasih Ilahi. Mungkin di masa hadapan kami tidak berpeluang lagi begini, atas tanggungjawab masing-masing nanti. Perubahan status dan sebagainya. Tetapi, sekali bersahabat, selamanya bersahabat. Dan semoga Allah meredhainya. In shaa Allah..




Khaliza Yunus:

Bila pergi teluk batik, teringat kenangan di sana bersama ifa sahabat baikku dan juga kenangan bersama adik-adikku Ruby, Shasha dan Mira...=)

No comments:

Post a Comment

your comment here...