4 October 2013

Erti Hidup KeranaNYA

MRSM Felda 04102013

Indahnya hidup ini kerana hanya DIA di hati. Pelbagai cabaran yang kita hadapi di dunia ini. Ujian yang tidak pernah berhenti, tidak pernah sunyi dari mengisi perjalanan ini. Dari DIA lah datang segalanya, dan kepada DIA lah kembali semuanya. Kadang kita tewas kerana nafsu dan keinginan diri yang tidak pernah puas. Di situlah keimanan kita diuji.

Beberapa hari yang lalu, diajukan soalan ini "Ustazah, macam mana nak hilangkan kesedihan. sedih macam tiada punca.rasa kosong. Lately,hati sangat merindui DIA?"

Bersyukurlah kerana dikurniakan rasa rindu kepadaNYA. Bersyukurlah kerana di hatimu tersemat indah kecintaan kepadaNYA. Itu tandanya, DIA sayang padaMU, DIA juga rindu padamu. Rindu untuk mendengar rayuan dan pengharapan hambaNYA. Teruskan mengharap, teruskan berdoa, teruskan merayu padaNYA. Sentiasalah berbaik sangka padaNYA. Walau hidup dilanda badai sehinggakan dirasakan tiada daya lagi, yakinlah itu semua tanda kasihNYA. JanjiNYA akan diberikan kepada yang bersabar dan sentiasa taat kepadaNYA.

Jagalah hatimu selalu. Hidup dan matimu hanya untukNYA. Cinta dan rinduMU tulus buatNYA. Tiada apapun dan siapapun yang bisa memberi kemudaratan kepadamu, selagi DIA sandaran utama hidupmu.

"Sesungguhnya solatku dan ibadahku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan sekalian alam"
(Al-An'am : 162)

خاليزا يونس

No comments:

Post a Comment

your comment here...