18 August 2010

Juadah Ramadhan....

 Salam Ramadhan al-Mubarak...
Alhamdulillah dah hari ke 8 berpuasa..sekejap sahaja masa berlalu..Alhamdulillah, masih lagi diberi pinjaman umur untuk meneruskan ibadah kepada Yang Maha Pencipta..
Sepanjang Ramadhan, aktiviti di maktab lebih menjurus kepada aktiviti kerohanian..Tadarus al-Quran, Tazkirah Ramadhan, Kuliah subuh, Risalah Ramadhan, Mencari Lailatul Qadar dll..Alhamdulillah, perancangan dah siap dilakukan, cuma perlaksanaannya harap2 diberi kekuatan dan pertolongan dari Rabb..
Sepanjang Ramadhan, banyak berbuka di Trolak. Alhamdulillah, walaupun berjauhan dengan keluarga ~huhu..rindu sangatttt kat keluarga di kumai =(~ bersyukur kerana masih boleh menumpang kasih keluarga ifa di Trolak..nyatanya, masih tak sama dgn keluarga sendiri, namun sedikit sebanyak mengubat hati yang kerinduan..tq ifa dan keluarga..
Tak lupa kengkawan di maktab..baru sebentar td berbuka di rumah kak ana..thank you kak ana menunaikan hajat saya untuk makan ayam masak tempoyak..sedapppp sangat..sampai penuh perut makan..siap ada daging masak kicap bersantan, menu yang selalu mak masak..mengikut kata mak, menu tulah yang menjadi rebutan waktu kami adek-badek kecik dulu...suke sangattt..

Sekadar coretan di Ramadhan ini..semoga kita semua dapat menjadi hamba yang dirahmatiNYA selalu...amin..

RAMADHAN KAREEM....=)
Ayam Masak Tempoyak..

Daging masak kicap bersantan..

Ikan masin..(wajib ade klu masak gulai tempoyak)hehe


خاليزا يونس


No comments:

Post a Comment

your comment here...