20 July 2010

Jun Punye Cerite Part 1

Assalamualaikum...

alhamdulillah..syukur masih diberi peluang untuk terus menghuni di bumi Allah yang serba indah ini..dah lama tak update...sangat sangat sangat dan sangat bz (bz betul nih..hehe...)skang dah masuk bulan Julai..sekejap jek mase berlalu..

Cerite bulan Jun sangat banyak..bermula dengan pengembaraan alza di awal bulan hinggalah peristiwa Hari guru..kita pergi satu persatu mengikut kronology masanye ye..
1) 2 jun selepas alza dibawa pulang ke trolak, aku ke putrajaya mengambil cik ifa a.k.a makcik nurul di presint 2..saje jek meng'test' alza dan membiasakan diri memandu alzaku yg besar tu jauh sket sebelum dipandu jauh ke pahang (jgn pening ye)..alhamdulillah..selamat pergi dan pulang..

2) setelah tamat Ujian Semester 1, setelah selesai segala tugas menyemak kertas dan key in markah (Alhamdulillah, ada peningkatan bagi ke2-2 kelas yang aku ajar..tahniah 202 dan 402), maka sekali lagi alza akan diuji keutuhannya untuk berjalan sejauh lebih kurang 500 km untuk pulang ke kampungku tercinta Felda Kumai. Alhamdulillah, selamat sampai bersama adik bongsuku dari Klang.bertolak lebih kurang pukul 10 am dari Seri putra (rumah abang) ke Klang, sampai di rumah lebih kurang pukul 7 pm..penat toksah katalah hehe....

3)Kenduri kesyukuran dan cukur jambul Rafikah..alhamdulillah, majlis berjalan dgn lancar..macam bese menunye ikan patin masak tempoyak..kambing mestilah ade..waktu bacaan selawat, tetiba Aqilah dtg kat aku.." Makjang, knp org tu (merujuk kpd pakcik yg gunting rambut rafikah) buat kat rafikah camtu??tak sakit ke die??..hehe..aku hanya senyum, lepas tu aku jwb, "taklah..tak sakit pun..tengok rafikah tak nangis pun..dulu masa kakak kecik camtula org tu buat.."..aqilah senyum."ooooo"..(tak tahulah faham ke tak) hehe.
Majlis tamat dgn jayenya..terima kasih kpd semua yag membantu dan yg dtg memriahkan majlis..=)



4) cuti sek dan jalan-jalan...

1 comment:

  1. memang alza paling best!...hehe..thanks a lot dude!...ur the best...hehe..kipas kn laju....semoga hidupmu sentiasa dirahmati-Nya, dipermudahkan rezeki dan diberi kelapangan hati dan fikiran hendaknya...

    ReplyDelete

your comment here...