1 January 2009

ruginya kita...

Tadi aku sempat bc tulisan Dr.Asri(bekas mufti Perlis) dalam majalah i..sebenarnya aku pun tak tahu yg beliau dah jadi bekas mufti..bile bc artikel tu,br aku th peritnya hidup sebagai seorang penegak kebenaran mcm beliau di zaman skang nih..Allah pun dah tegaskan bahawa dalam perjuang menegakkan kebenaran di jalanNYA, banyak rintangan dan halangan yang perlu ditempuh..
Aku yakin aku tak mampu nak bersabar sepertimana us.Asri dalam kerjanya menegakkan kebenaran..sakit pening sket dah terbungkam atas katil,tak berdaya nak ke mana-mana.tetapi, orang seperti Dr.Asri bukan senang nak jumpe skang..sesungguhnya Malaysia amat rugi kehilangan tokoh seperti Dr.Asri..seorang yang amat berani menyuarakan pendapat tentang Islam yang berlandaskan quran dan sunnah..beliau bukan seperti sesetengah orang yang berilmu tapi takut bersuara demi menjaga periuk nasi dan kedudukan masing-masing..hanya tunduk dan patuh pada telunjuk yang jahil sehingga sengaja dibiarkan kejahilan dan kesesatan berleluasa di depan mata..tidak ada rasa bersalah pada agama dan yang MAHA KUASA…
Aku pernah layari website Dr. Asri..mmg terserlah sifat2 rendah diri beliau terutama bile baca artikel serta sajak-sajak beliau..bukan nak memuji berlebih-lebih,tapi sekadar mengatakn pendapat tentang beliau..tak salah rasanya kalau nak jadikan beliau satu contoh bagi para da’ie yang sedang berjuang ke arah kebenaran..
Kepada Dr.Asri..teruskanlah berjuang untuk maslahah umat yang semakin jauh dari Rabb mereka.teruskan coretkan tinta buat panduan umat sekarang..kami tetap menyokongmu dan juga para da’ie yang seangkatan denganmu…

No comments:

Post a Comment

your comment here...