13 January 2013

13 Januari 2013...Tarikh itu...

Assalamualaikum..
Alhamdulillah..terima kasih Allah..I Love U ALLAH..

13 Januari 2013..

Alhamdulillah..masih diberi pinjaman nyawa untuk terus berada di bumi ALLAH yang amat indah ini. Hari ini pagi2 lagi dah beriadah bersama sahabat-sahabat yang tersayang. Dah lama sebenarnya saya tak beriadah bersama mereka. Alhamdulillah, ALLAH memberi saya merasa nikmat bersaudara dan berukhuwwah. Di samping dapat menyihatkan badan yang agak tidak sihat ini.

Semakin hari semakin terasa kasih-sayang yang ALLAH kurniakan..Bagaimana kita membalas kasih-sayang itu..??ya..jagalah amanah yang DIA berikan dengan sebaiknya..tubuh badan dan minda yang cergas perlu dijaga. Saya menanam azam, ni kira boleh masuk azam 2013 la kot, nak bersukan dan beriadah..aktiviti yang sepatutnya saya lakukan sejak dulu hehe. Kekangan masa banyak menghalang diri daripada bersifat rajin ke arah itu. Alhamdulillah, moga2 ALLAH memberi kesempatan dengan azam itu..menjaga jantung dan hati yang sejak akhir-akhir ini semacam menguji kesabaran dan ketabahan..

With intan & nailah
Pemandangan waktu pagi MRSM Felda

Hari ini sebenarnya merupakan satu tarikh yang tak mungkin dilupakan oleh saya dan keluarga..Genap 2 tahun peristiwa itu berlaku, peristiwa pahit yang hikmah di sebaliknya menguatkan kasih-sayang antara saya dan adik-beradik saya. Peristiwa kemalangan yang melibatkan ayah, mak, cicit dan adik, membawa ayah kepada episod hidup yang sukar baginya, terlantar selama setahun tanpa boleh melakukan apa-apa. Bukan nak mengenang peristiwa itu, cuma ia sangat memberi kesan kepada kami sekeluarga. Apa yang berlaku sebelum, semasa dan selepas kejadian punya hikmah yang Alhamdulillah, ALLAH benarkan kami merasainya. Pada saat ini, saya mmg sangat2 rindukan mak dan ayah saya. Terima kasih YA ALLAH, kerana KAU masih berikan aku peluang merasai kasih-sayang mereka lagi.

Keluarga saya..I LOVE U ALL..=)
Alhamdulillah..Saya Sayang ALLAH..terima kasih ALLAH...=)

Berjumpa lagi di post yang akan datang..
Hargailah mereka yang tersayang di sekeliling anda, walau siapa dan bagaimana sekalipun mereka..
Ikhlaslah dalam berkasih sayang..in shaa ALLAH..kasih-sayang ALLAH bersama kita..

SYUKUR ALHAMDULILLAH...
خاليزا يونس

No comments:

Post a Comment

your comment here...