17 February 2009

diambil dengan sengaja..dipulangkan tanpe rela..

nile kecacatan yang berlaku kat kasut ifa
kasut ifa setelah dipulangkan...
semalam tgh sibuk2 nak g kelas,satu kejadian sadis tapi kelakar berlaku..dalam kui 1.40,aku nek mandi..besela,tak pakai spek..idokle nampak sangat,tp aku nampak satu lembaga yang sgt lain di depan bilik aku..tidak dikenali empunye diri..jd aku mempercepatkan langkah dengan penuh berhati-hati,tp si empunya diri sangat pantas melarikan diri,tp aku sempatle nampak rupe paras die..eh,macam ku kenal..org yang sama aku n ifa jupe waktu bngun untuk solat subuh,sabtu lepas..yang pelik nye,pagi2 lagi duduk kat situ cari baju sendiri yang secara logiknya tak perlu dicari..baju sendiri taule letak mana n kat mane..pastu tibe2 jek cakap ngn telefon kuat2..macam nak cover perbuatan die..oleh kerana aku suspek die,aku sgt cam muke die..sbb tu bile aku jupe die semalam,aku sgt cam..tp macam bese jek,gi kelas seperti bese..ptg tu bile balik kelas,barule terpikir,apela yang dibuat oleh sister tu kat..kotla die de tinggalkan origami mcm micheal scotfield dlm prison break sebagai tanda..tp bukan tande yang ditinggalkan,tapi de sesuatu yang diambil dengan sengaja or dgn kate lain dicuri..sandle yang br 10 hari jd hak milik ifa ilang..pegh,bengang gile..sbbnya kasut tu baru lagi..n satu lagi dicuri didepan mata aku jek..ape le..hehehe.so,berterusanle panas hati aku n cik ifa,malam tu duk cerita,td pon cerite lagi sbb takleh terima kenyataan dicuri didepan mata..tibe2 kawan zarina cakap die nampak de kasut dalm longkang kat luar blok kami,bile diambil..mmg betul kasut ifa..rupe2nye pencuri tersebut pulangkan semula,tp setelah dicacatkan sedikit kasut itu..pelbagai spekulasi timbul..tp aku rase die takut sbb aku nampak muke die,yela satu kolej jek,,if jupe mmg nak kenela..sedikit sedih dengan kecacatan yang melanda kasut tu,tp sangat gembire sbb dah dipulangkan oleh pencuri tersebut..kepada pencuri yang berkenaan,jgnle buat kerje begini,berdosa tau..buatla keje lain yang lagi berfaedah..kepada warga uia,pandai2la jage harte bende sendiri terutamanye kasut baru BATA warne coklat yang macam ifa..sbb tak mustahil lepas ni anda pulak yang menjadi mangsa pencuri di siang hari...

No comments:

Post a Comment

your comment here...